|
საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის 2007 წლის 10 აგვისტოს №1098
ბრძანების "მექანიკური სატრანსპორტო საშუალებათა მართვის უფლების
მინიჭებისა და მძღოლის მოწმობის გაცემის წესის დამტკიცების შესახებ"
პირველი თავის, მე-3 მუხლის, მე-10 პუნქტის თანახმად, სატრანსპორტო
საშუალების სრული მასა არის ტვირთით, მძღოლითა და მგზავრებით შევსებული,
აღჭურვილ მდგომარეობაში მყოფი სატრანსპორტო საშუალების მასა, რომლის ზღვარს
ადგენს სატრანსპორტო საშუალების ქარხანა-დამამზადებელი.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999
წელი) მე-5 თავის, მე-20 მუხლის, მე-6 პუნქტის თანახმად, თუ არსებობს
საკმარისი საფუძველი, რომ მძღოლი ალკოჰოლური, ნარკოტიკული ან სხვა სახის
სიმთვრალის მდგომარეობაშია, საგზაო პოლიციელის მოთხოვნით მან უნდა გაიაროს
სამედიცინო შემოწმება სიმთვრალე-სიფხიზლის დასადგენად.
საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის 2007 წლის 10 აგვისტოს №1098
ბრძანების "მექანიკური სატრანსპორტო საშუალებათა მართვის უფლების
მინიჭებისა და მძღოლის მოწმობის გაცემის წესის დამტკიცების შესახებ" მე-6
მუხლის, პირველი პუნქტის, "ა" ქვეპუნქტის თანახმად "B” კატეგორიის მართვის
უფლების მქონე პირებს უფლება აქვთ მართონ სატრანსპორტო საშუალებები,
რომელთა სრული მასა არ აღემატება 3500 კგ-ს, ხოლო დასაჯდომი სავარძლების
რაოდენობა, მძღოლის სავარძლის გარდა არ აღემატება რვა ადგილს;
"B” კატეგორიის სატრანსპორტო საშუალებათა მართვის უფლების მქონე პირებს
შეუძლია მართონ ავტომობილები, რომელთა ნებადართული მაქსიმალური მასა არ
აღემატება 3,5 ტონას, ხოლო დასაჯდომი სავარძლების რაოდენობა მძღოლის
სავარძლის გარდა რვას.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999
წელი) მე-5 თავის, me-20 მუხლის, მე-3 პუნქტის თანახმად, საერთაშორისო
საგზაო მოძრაობაში მონაწილე მექანიკური სატრანსპორტო საშუალების მძღოლი
ვალდებულია:
ა) თან ჰქონდეს საგზაო მოძრაობის შესახებ კონვენციის შესაბამისი
სარეგისტრაციო დოკუმენტი და მძღოლის მოწმობა.
ბ) სატრანსპორტო საშუალებაზე დაამაგროს იმ სახელწიფოს სარეგისტრაციო და
განმასხვავებელი ნიშნები, სადაც ეს ტრანსპორტია რეგისტრირებული.
ხოლო "საგზაო მოძრაობის შესახებ” კონვენციის 37-ე მუხლის, პირველი
პუნქტის თანახმად საერთაშორისო მოძრაობაში მყოფ თითოეულ ავტომობილზე უკანა
მხარეს უნდა ეკეთოს იმ სახელმწიფოს განმასხვავებელი ნიშანი, რომელშიც
რეგისტრირებულია ეს ტრანსპორტი და იმავე კონვენციის მე-3 დანართის, პირველი
პუნქტის თანახმად ამ კონვენციის 37-ე მუხლში მოხსენებული ნიშანი უნდა
შედგებოდეს ერთი-სამი ლათინური ანბანის სასათაურე ასოსაგან. Aასოების
სიმაღლეLE 0.08 მ-ზე ნაკლები არ უნდა იყოს. Aასოები დაწერილი უნდა იყოს
შავი საღებავით ელიფსის ფორმის თეთრ ფონზე, რომ
...
კითხვის გაგრძელება »
საქართველოს საგზაო მოძრაობის წესების განმარტებების თანახმად სატრანსპორტო
საშუალება საერთაშორისო მოძრაობაში მყოფად ითვლება, თუ იგი:
- ეკუთვნის ფიზიკურ ან იურიდიულ პირს, რომელიც ამ სახელმწიფოში არ
ცხოვრობს;
- არ არის ამ სახელმწიფოში რეგისტრირებული;
- ამ სახელმწიფოში დროებით იმყოფება.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999
წელი) მე-5 თავის, 20-ე მუხლის, პირველი პუნქტის, "ა" და "ბ" ქვეპუნქტების
თანახმად, მექანიკური სატრანსპორტო საშუალების მძღოლი ვალდებულია თან
ჰქონდეს:
ა) იმ კატეგორიის მძღოლის მოწმობა, რომელ სატრანსპორტო საშუალებასაც
მართავს, ხოლო მძღოლის მოწმობის ჩამორთმევის შემთხვევაში - სატრანსპორტო
საშუალების მართვის დროებითი ნებართვა.
ბ) სატრანსპორტო საშუალების სარეგისტრაციო დოკუმენტი.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999
წელი) მე-5 თავის, 20-ე მუხლის, მე-3 პუნქტის, "ბ" ქვეპუნქტის თანახმად,
საერთაშორისო საგზაო მოძრაობაში მონაწილე მექანიკური სატრანსპორტო
საშუალების მძღოლი ვალდებულია, სატრანსპორტო საშუალებაზე დაამაგროს იმ
სახელწიფოს სარეგისტრაციო და განმასხვავებელი ნიშნები, სადაც ეს
ტრანსპორტია რეგისტრირებული, ხოლო "საგზაო მოძრაობის შესახებ” კონვენციის
37-ე მუხლის, პირველი პუნქტის თანახმად საერთაშორისო მოძრაობაში მყოფ
თითოეულ ავტომობილს უკანა მხარეს უნდა ეკეთოს იმ სახელმწიფოს
განმასხვავებელი ნიშანი, რომელშიც რეგისტრირებულია ეს ტრანსპორტი.
საერთაშორისო საგზაო მოძრაობაში მყოფ ავტომობილს უკანა მხარეს უნდა
ეკეთოს სარეგისტრაციო ნომერი და სახელწიფოს განმასხვავებელი ნიშანი.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999
წელი) მე-5 თავის, 20-ე მუხლის, პირველი პუნქტის, "ა" და "ბ" ქვეპუნქტების
თანახმად, მექანიკური სატრანსპორტო საშუალების მძღოლი ვალდებულია თან
ჰქონდეს:
ა) იმ კატეგორიის მძღოლის მოწმობა, რომელ სატრანსპორტო საშუალებასაც
მართავს, ხოლო მძღოლის მოწმობის ჩამორთმევის შემთხვევაში - სატრანსპორტო
საშუალების მართვის დროებითი ნებართვა.
ბ) სატრანსპორტო საშუალების სარეგისტრაციო დოკუმენტი.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999
წელი) მე-5 თავის, მე-20 მუხლის, მე-3 პუნქტის, "ა" ქვეპუნქტის თანახმად,
საერთაშორისო საგზაო მოძრაობაში მონაწილე მექანიკური სატრანსპორტო
საშუალების მძღოლი ვალდებულია თან ჰქონდეს საგზაო მოძრაობის შესახებ
კონვეციის შესაბამისი სარეგისტრაციო დოკუმენტები და მძღოლის მოწმობა.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999
წელი) მე-5 თავის, მე-20 მუხლის, მე-3 პუნქტის თანახმად, საერთაშორისო
საგზაო მოძრაობაში მონაწილე მექანიკური სატრანსპორტო საშუალების მძღოლი
ვალდებულია:
ა) თან ჰქონდეს საგზაო მოძრაობის შესახებ კონვენციის შესაბამისი
სარეგისტრაციო დოკუმენტი და მძღოლის მოწმობა.
ბ) სატრანსპორტო საშუალებაზე დაამაგროს იმ სახელწიფოს სარეგისტრაციო და
განმასხვავებელი ნიშნები, სადაც ეს ტრანსპორტია რეგისტრირებული.
ხოლო "საგზაო მოძრაობის შესახებ” კონვენციის 37-ე მუხლის, პირველი
პუნქტის თანახმად საერთაშორისო მოძრაობაში მყოფ თითოეულ ავტომობილს უკანა
მხარეს უნდა ეკეთოს იმ სახელმწიფოს განმასხვავებელი ნიშანი, რომელშიც
რეგისტრირებულია ეს ტრანსპორტი და იმავე კონვენციის მე-3 დანართის, პირველი
პუნქტის თანახმად ამ კონვენციის 37-ე მუხლში მოხსენიებული ნიშანი უნდა
შედგებოდეს ერთი-სამი ლათინური ანბანის სასათაურე ასოსაგან. Aასოების
სიმაღლეLE 0.08 მ-ზე ნაკლები არ უნდა იყოს. Aასოები დაწერილი უნდა იყოს
შავი საღებავით ელიფსის ფორმის თეთრ ფონზე, რომლის
...
კითხვის გაგრძელება »
|
|
|