|
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის "აა" ქვეპუნქტის თანახმად, როდესაც მარეგულირებელს ხელები განზეა გაშვერილი ან ჩამოშვებული მარჯვენა და მარცხენა გვერდების მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს პირდაპირ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - პირდაპირდა მარჯვნივ, ქვეითს უფლება აქვს გადავიდეს სავალ ნაწილზე. მოცემულ სიტუაციაში მოძრაობა ეკრძალებათ წითელი ავტომობილის მძღოლებს.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის "ბ" ქვეპუნქტის თანახმად, როდესაც მარეგულირებელის მარჯვენა ხელი წინ არის გაშვერილი სიგნალებს აქვს შემდეგი მნიშვნელობა; ბ.ა) მარცხენა გვერდის მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს მარცხნივ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - ყველა მიმართულებით; ბ.ბ) მკერდის მხრიდან ყველა სატრანსპორტო საშუალებას უფლება აქვს იმოძრაოს მხოლოდ მარჯვნივ; ბ.გ) მარჯვენა გვერდისა და ზურგის მხრიდან ყველა სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობა აკრძალულია; ბ.დ) ქვეითს უფლება აქვს გადავიდეს სავალ ნაწილზე მარეგულირებლის ზურგს უკან.მოცემულ სიტუაციაში მოძრაობა აკრძალული აქვს მარჯვენა გვერდისა და ზურგის მხრიდან მყოფ წითელ და შავ ავტომობილებს.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის "გ" ქვეპუნქტის თანახმად, როდესაც მარეგულირებელის ხელი ზემოთ არის აწეული ყველა სატრანსპორტო საშუალებისა და ქვეითის მოძრაობა ნებისმიერი მიმართულებით აკრძალულია. ამ მუხლის მე-15 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევების გარდა, კერძოდ მძღოლს, რომელსაც ყვითელი სიგნალის ჩართვის ან მარეგულირებლის მიერხელის ზემოთ აწევის დროს დამუხრუჭების გარეშე არშეუძლია გაჩერდეს ამ მუხლის მე-13 პუნქტით განსაზღვრულ ადგილებში, უფლება აქვს განაგრძოს მოძრაობა. ხოლო ამავე თავის 22-ე მუხლის, პირველი პუნქტის თანახმად ოპერატიული ან სპეციალური სამსახურის სატრანსპორტო საშუალების მძღოლს, რომელსაც სატრანსპორტო საშუალებაზე ჩართული აქვს ლურჯი ფერის შუქურა და ასრულებს სამსახურებრივ დავალებას, შეუძლია მოძრაობის უსაფრთხოების უზრუნველყოფის დაცვით გადაუხვიონ ამ კანონის 25-ე (მარეგულირებლის სიგნალის გარდა) და 27-37-ე მუხლების მოთხოვნებს. მოცემულ სიტუაციაში, მარეგულირებლის სიგნალზე ოპერატიული მანქანის მძღოლს მოძრაობის
...
კითხვის გაგრძელება »
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის, "ბ" ქვეპუნქტის თანახმად, როდესაც მარეგულირებელის მარჯვენა ხელი წინ არის გაშვერილი: ა) მარცხენა გვერდის მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს მარცხნივ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - ყველა მიმართულებით ბ) მკერდის მხრიდან ყველა სატრანსპორტო საშუალებას უფლება აქვს იმოძრაოს მხოლოდ მარჯვნივ; გ) მარჯვენა გვერდისა და ზურგის მხრიდან ყველა სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობა აკრძალულია; დ) ქვეითს უფლება აქვს გადავიდეს სავალ ნაწილზე მარეგულირებლის ზურგს უკან; მოცემულ სიტუაციაში, გზაჯვარედინზე მარეგულირებელს უახლოვდებით მკერდის მხრიდან და მოძრაობის გაგრძელების უფლება გაქვთ მხოლოდ მარჯვნივ, ანუ "ა” მიმართულებით.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-16 პუნქტის თანახმად მძღოლები და ქვეითები ასრულებენ მარეგულირებლის სიგნალების და განკარგულებების მოთხოვნებს იმ შემთხვევაშიც, თუ ისინი ეწინააღმდეგებიან შუქნიშნის სიგნალებს, საგზაო ნიშნების და მონიშვნების მოთხოვნებს.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის "ბდ" ქვეპუნქტის თანახმად როდესაც მარეგულირებელის მარჯვენა ხელი წინ არის გაშვერილი ქვეითს უფლება აქვს გადავიდეს სავალ ნაწილზე მარეგულირებლის ზურგს უკან.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის, "გ" ქვეპუნქტის თანახმად მარეგულირებელის ხელი ზემოთ არის აწეული ყველა სატრანსპორტო საშუალებისა და ქვეითის მოძრაობა ნებისმიერი მიმართულებით აკრძალულია, ამ მუხლის, მე-15 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევების გარდა, მოცემულ სიტუაციაში მოძრაობის გაგრძელების უფლება არაქვს არცერთ სატრანსპორტო საშუალებას.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-16 პუნქტის თანახმად მძღოლები და ქვეითები ასრულებენ მარეგულირებლის სიგნალების და განკარგულებების მოთხოვნებს იმ შემთხვევაშიც, თუ ისინი ეწინააღმდეგებიან შუქნიშნის სიგნალებს, საგზაო ნიშნების და მონიშვნების მოთხოვნებს. ხოლო ამავე მუხლის, მე-10 პუნქტის, "ბა” ქვეპუნქტის თანახმად მარეგულირებელის მარჯვენა ხელი წინ არის გაშვერილი მარცხენა გვერდის მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს მარცხნივ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - ყველა მიმართულებით. მოცემულ სიტუაციაში, მარეგულირებლის ამ სიგნალზე მოძრაობის გაგრძელების უფლება აქვს ორივე მძღოლს.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-16 პუნქტის თანახმად მძღოლები და ქვეითები ასრულებენ მარეგულირებლის სიგნალების და განკარგულებების მოთხოვნებს იმ შემთხვევაშიც, თუ ისინი ეწინააღმდეგებიან შუქნიშნის სიგნალებს, საგზაო ნიშნების და მონიშვნების მოთხოვნებს. ხოლო ამავე მუხლის, მე-10 პუნქტის, "გ” ქვეპუნქტის თანახმად მარეგულირებელის ხელი ზემოთ არის აწეული ყველა სატრანსპორტო საშუალებისა და ქვეითის მოძრაობა ნებისმიერი მიმართულებით აკრძალულია, ამ მუხლის მე-15 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევების გარდა. მოცემულ სიტუაციაში, მარეგულირებლის ამ სიგნალზე უნდა გაჩერდეთ "სდექ” ხაზთან.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის, "ბ" ქვეპუნქტის თანახმად, თუ მარეგულირებელის მარჯვენა ხელი წინ არის გაშვერილი მარჯვენა გვერდისა და ზურგის მხრიდან ყველა სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობა აკრძალულია; მოცემულ სიტუაციაში მარეგულირებლის ამ სიგნალზე მოძრაობის გაგრძელების უფლება არა გაქვთ.
|
|
|