|
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის, "ბ" ქვეპუნქტის თანახმად, თუ მარეგულირებელის მარჯვენა ხელი წინ არის გაშვერილი მარცხენა გვერდის მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს მარცხნივ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - ყველა მიმართულებით; მოცემულ სიტუაციაში იმყოფებით მერეგულირებლის მარცხენა გვერდის მხრიდან და მოძრაობის გაგრძელების უფლება გაქვთ ყველა მიმართულებით.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის, "ა.ა" ქვეპუნქტის თანახმად, როცა მარეგულირებელის ხელები განზეა გაშვერილი ან ჩამოშვებული - მარჯვენა და მარცხენა გვერდების მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს პირდაპირ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - პირდაპირდა მარჯვნივ, ქვეითს უფლება აქვს გადავიდეს სავალ ნაწილზე. მოცემულ სიტუაციაში ტრამვაის მარცხნივ მოძრაობის გაგრძელების უფლება არა აქვს და თქვენ გზაჯვარედინი უნდა გაიროთ პირველმა.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის, "ა.ა" ქვეპუნქტის თანახმად, როდესაც მარეგულირებელის ხელები განზეა გაშვერილი ან ჩამოშვებული - მარჯვენა და მარცხენა გვერდების მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს პირდაპირ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - პირდაპირდა მარჯვნივ, ქვეითს უფლება აქვს გადავიდეს სავალ ნაწილზე.მოცემულ სიტუაციაში მოძრაობის გაგრძელების უფლება გაქვთ პირდაპირდა მარჯვნივ.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის "ბა" და "ბბ" ქვეპუნქტების თანახმად, როდესაც მარეგულირებელის მარჯვენა ხელი წინ არის გაშვერილი: ბ.ა) მარცხენა გვერდის მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს მარცხნივ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - ყველა მიმართულებით; ბ.ბ) მკერდის მხრიდან ყველა სატრანსპორტო საშუალებას უფლება აქვს იმოძრაოს მხოლოდ მარჯვნივ. ამავე თავის 32-ე მუხლის, მე-5 პუნქტის "გ" ქვეპუნქტის თანახმად, თანაბარმნიშვნელოვანი გზების გადაკვეთაზე ურელსო სატრანსპორტო საშუალების მძღოლი გზას უთმობს მარჯვნიდან მოახლოებულ სატრანსპორტო საშუალებას. ამავე წესით ხელმძღვანელობენ ტრამვაის მძღოლები. ასეთ გზაჯვარედინზე ტრამვაის უპირატესობა აქვს ურელსო სატრანსპორტო საშუალების მიმართ, მიუხედავად მისი მოძრაობის მიმართულებისა. მოცემულ სიტუაციაში ორივე სატრანსპორტო საშუალების მძღოლს უფლება აქვს გააგრძელოს მოძრაობა დასახული მიმართულებით და თანაბარმნიშვნელოვანი გზების გზაჯვარედინზე გავლის წესის თანახმად, თქვენ გენიჭებათ უპირატესობ
...
კითხვის გაგრძელება »
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) ) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის "ბა" ქვეპუნქტის თანახმად, როდესაც მარეგულირებელის მარჯვენა ხელი წინ არის გაშვერილი, მარცხენა გვერდის მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს მარცხნივ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - ყველა მიმართულებით. მოცემულ სიტუაციაში მარეგულირებელის მარჯვენა ხელი წინ არის გაშვერილი, რაც თქვენ უფლებას გაძლევთ მარცხენა გვერდის მხრიდან მოძრაობა გააგრძელოთ ყველა მიმართულებით, მაგრამ თქვენ იმყოფებით მარცხენა ზოლში, საიდანაც მოძრაობის გაგრძელების უფლება გაქვთ მხოლოდ პირდაპირ, მარცხნივ და უკუმიმართულებით.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-12 პუნქტის თანახმად, თუ მარეგულირებელი სატრანსპორტო საშუალების გაჩერების შესახებ მოთხოვნას გადასცემს ხმამაღლა მოლაპარაკე მოწყობილობის ან სატრანსპორტო საშუალებისაკენ მიმართული ჟესტიკულაციით. ამ შემთხვევაში მძღოლი ჩერდება მითითებულ ადგილზე. ამავე მუხლის მე-16 პუნქტის თანახმად, მძღოლები და ქვეითები ასრულებენ მარეგულირებლის სიგნალების და განკარგულებების მოთხოვნებს იმ შემთხვევაშიც, თუ ისინი ეწინააღმდეგებიან შუქნიშნის სიგნალებს, საგზაო ნიშნების და მონიშვნების მოთხოვნებს. მოცემულ სიტუაციაში, თქვენ ვალდებული ხართ გაჩერდეთ მარეგულირებლის მიერმითითებულ ადგილზე ყველა შემთხვევაში.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის "ბა" ქვეპუნქტის თანახმად, მარეგულირებელის მარჯვენა ხელი წინ არის გაშვერილი, მარცხენა გვერდის მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს მარცხნივ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - ყველა მიმართულებით. ამავე თავის 27-ე მუხლის, მე-5 პუნქტის თანახმად, მარჯვნივ ან მარცხნივ მოხვევის წინ მძღოლი ვალდებულია დროულად დაიკავოს შესაბამისი განაპირა მდებარეობა სავალ ნაწილზე, რომელიც მოცემული მიმართულებით მოძრაობისთვისაა განკუთვნილი, გარდა იმ შემთხვევისა, როცა მოხვევა სრულდება გზაჯვარედინზე გასავლელად, სადაც წრიული მოძრაობაა ორგანიზებული. მოცემულ სიტუაციაში, რადგან თქვენ მოძრაობთ მარჯვენა ზოლში და საგზაო ნიშანი 5.7.2 "ცალმხრივმოძრაობიან გზაზე გასვლა” გაძლებთ ინფორმაციას, რომ გადამკვეთ გზაზე ორგანიზებულია ცალმხრივი მოძრაობა მარჯვნიდან მარცხნივ, მიუხედავად მარეგულირებლის სიგნალისა, რომელიც გაძლევთ უფლებას იმოძრაოთ ყველა მიმართულებით, მოძრაობის გაგრძელების უფლება გაქვთ მხოლოდ პირდაპირ.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის, "ა" ქვეპუნქტის თანახმად, თუ მარეგულირებელის ხელები განზეა გაშვერილი ან ჩამოშვებული: - მარჯვენა და მარცხენა გვერდების მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს პირდაპირ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - პირდაპირდა მარჯვნივ, ქვეითს უფლება აქვს გადავიდეს სავალ ნაწილზე; - მარეგულირებლის მკერდსა და ზურგის მხრიდან ყველა სატრანსპორტო საშუალებისა და ქვეითის მოძრაობა აკრძალულია. მოცემულ სიტუაციაში მარეგულირებლის მკერდსა და ზურგის მხრიდან ქვეითის მოძრაობა აკრძალულია და მათ გზაჯვარედინზე გასვლის უფლება არა აქვთ არცერთ ზემოთჩამოთვლილ შემთხვევაში.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის "აა" ქვეპუნქტის თანახმად, როდესაც მარეგულირებელს ხელები განზეა გაშვერილი ან ჩამოშვებული მარჯვენა და მარცხენა გვერდების მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს პირდაპირ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - პირდაპირდა მარჯვნივ, ქვეითს უფლება აქვს გადავიდეს სავალ ნაწილზე. მოცემულ სიტუაციაში ყვითელი ავტომობილების მძღოლებს უფლება ეძლევათ იმოძრაონ პირდაპირდა მრჯვნივ.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-10 პუნქტის "აა" ქვეპუნქტის თანახმად, როდესაც მარეგულირებელს ხელები განზეა გაშვერილი ან ჩამოშვებული მარჯვენა და მარცხენა გვერდების მხრიდან ტრამვაის უფლება აქვს იმოძრაოს პირდაპირ, ურელსო სატრანსპორტო საშუალებებს - პირდაპირდა მარჯვნივ, ქვეითს უფლება აქვს გადავიდეს სავალ ნაწილზე. მოცემულ სიტუაციაში მეორე ტრამვაის მძღოლს უფლება ეძლევა იმოძრაოს მხოლოდ პირდაპირ.
|
|
|