|
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-7 პუნქტის თანახმად სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის რეგულირებისათვის სავალი ნაწილის ზოლებზე, სადაც მოძრაობის მიმართულება საპირისპიროდ იცვლება, გამოიყენება რევერსული შუქნიშნები, წითელი ფერის X ნიშნის სიგნალითა და ქვემოთ მიმართული მწვანე ისრით. ეს სიგნალები შესაბამისად კრძალავენს ან ნებას რთავენ იმ ზოლზე მოძრაობას, რომლის ზემოთაც ისინია განლაგებული. რევერსული შუქნიშნის ძირითად სიგნალებს შეიძლება დაემატოს დიაგონალურად ქვემოთ – მარჯვნივ ან მარცხნივ დახრილისრიანი ყვითელი სიგნალი, რომლის ჩართვა იძლევა ინფორმაციას სიგნალის შემდგომი შეცვლისა და ისრით მითითებულ ზოლზე გადასვლის აუცილებლობის შესახებ, ხოლო იმავე მუხლის მე-2 პუნქტის, "ე” ქვეპუნქტის თანახმად წითელი სიგნალი, აგრეთვე წითელი მოციმციმე სიგნალი კრძალავს მოძრაობას. მოცემულ შემთხვევაში შუქნიშნის წითელ სიგნალზე მარცხენა ზოლში გადაადგილების უფლება არა გაქვთ.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-7 პუნქტის თანახმად, სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის რეგულირებისათვის სავალი ნაწილის ზოლებზე, სადაც მოძრაობის მიმართულება საპირისპიროდ იცვლება, გამოიყენება რევერსული შუქნიშნები, წითელი ფერის X ნიშნის სიგნალითა და ქვემოთ მიმართული მწვანე ისრით. ეს სიგნალები შესაბამისად კრძალავს ან ნებას რთავს იმ ზოლზე მოძრაობას, რომლის ზემოთაც ისინია განლაგებული. რევერსული შუქნიშნის ძირითად სიგნალებს შეიძლება დაემატოს დიაგონალურად ქვემოთ – მარჯვნივ ან მარცხნივ დახრილისრიანი ყვითელი სიგნალი, რომლის ჩართვა იძლევა ინფორმაციას სიგნალის შემდგომი შეცვლისა და ისრით მითითებულ ზოლზე გადასვლის აუცილებლობის შესახებ. მოცემულ სიტუაციაში რევერსულ შუქნიშანში ერთდროულად ჩართულია წითელი და ყვითელი სიგნალები, რაც გვაძლევს ინფორმაციას, რომ მალე ჩაირთვება მწვანე - მოძრაობის ნებადამრთველი სიგნალი და მძღოლს უფლება აქვს გზაჯვარედინის შემდეგ რევერსიული მოძრაობის ზოლზე შესვლის.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-7 პუნქტის თანახმად სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის რეგულირებისათვის სავალი ნაწილის ზოლებზე, სადაც მოძრაობის მიმართულება საპირისპიროდ იცვლება, გამოიყენება რევერსული შუქნიშნები, წითელი ფერის X ნიშნის სიგნალითა და ქვემოთ მიმართული მწვანე ისრით. ეს სიგნალები შესაბამისად კრძალავს ან ნებას რთავს იმ ზოლზე მოძრაობას, რომლის ზემოთაც ისინია განლაგებული. რევერსული შუქნიშნის წითელ სიგნალზე მოძრაობა იკრძალება სავალი ნაწილის იმ ზოლზე, რომლის ზემოთაც დგას შუქნიშანი.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-8 პუნქტის თანახმად, ტრამვაისათვის სპეციალურად გამოყოფილ ზოლზე, აგრეთვე სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალებათა მოძრაობის რეგულირებისათვის გამოიყენება შუქნიშნები ერთი და იმავე ფერის სიგნალიზაციით, T ნიშნის მსგავსად განლაგებული მოყვითალო ფერის ოთხი მრგვალი სიგნალით. მოძრაობა ნებადართულია მხოლოდ მაშინ, როცა ერთდროულად ჩართულია ქვედა და ერთი ან რამდენიმე ზედა სიგნალი, რომელთა შორის მარცხენა - მარცსნივ, საშუალო - პირდაპირ, მარჯვენა კი მარჯვნოვ მოძრაობის უფლებას იძლევა. თუ მხოლოდ სამი ზედა სიგნალია ჩართული, მოძრაობა აკრძალულია. მოცემული შუქნიშანი არეგულირებს ტრამვაის და სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალებების მოძრაობას.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) 5-ე თავის 27-ე მუხლის მე-12 პუნქტის თანახმად გზაზე გასასვლელ ადგილზე გაქანების ზოლის არსებობის შემთხვევაში მძღოლი ამ ზოლზე მოძრაობისას და მეზობელ ზოლზე გადაადგილებისას გზას უთმობს მასზე მოძრავ სატრანსპორტო საშუალებებს. ამავე კანონის საქართველოს საგზაო მოძრაობის წესების დანართის მე-2 თავის 1.8 პუნქტის თანახმად ჰორიზონტალური საგზაო მონიშვნა 1.8 (განიერი წყვეტილი ხაზი) აღნიშნავს საზღვარს გაქანების ან დამუხრუჭების ზოლსა და სავალი ნაწილის ძირითად ზოლს შორის.მოცემულ სიტუაციაში მოტოციკლის მძღოლი მოძრაობს გაქანების ზოლზე და ავტომაგისტრალის ძირითად ზოლზე გადაადგილებისას, სადაც თქვენ მოძრაობთ, ვალდებულია დაგითმოთ გზა.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-7 პუნქტის თანახმად, სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის რეგულირებისათვის სავალი ნაწილის ზოლებზე, სადაც მოძრაობის მიმართულება საპირისპიროდ იცვლება, გამოიყენება რევერსული შუქნიშნები, წითელი ფერის X ნიშნის სიგნალითა და ქვემოთ მიმართული მწვანე ისრით. ეს სიგნალები შესაბამისად კრძალავს ან ნებას რთავს იმ ზოლზე მოძრაობას, რომლის ზემოთაც ისინია განლაგებული. რევერსული შუქნიშნის ძირითად სიგნალებს შეიძლება დაემატოს დიაგონალურად ქვემოთ – მარჯვნივ ან მარცხნივ დახრილისრიანი ყვითელი სიგნალი, რომლის ჩართვა იძლევა ინფორმაციას სიგნალის შემდგომი შეცვლისა და ისრით მითითებულ ზოლზე გადასვლის აუცილებლობის შესახებ. მოცემულ სიტუაციაში ზოლის ზემოთ, სადაც მოძრაობს მწვანე ფერის ავტომობილი დაკიდებილ რევერსალ შუქნიშანში ერთდროულად ჩართულია მწვანე ფერის მოძრაობის ნებადამრთველი და დიაგონალურად მარცხნივ დახრილი ისრის სახის ყვითელი სიგნალები, რაც იმის მაუწყებელია, რომ ჩაირთვება "X” ასოს მსგავსი წითელი ამკრძალავი სიგნა
...
კითხვის გაგრძელება »
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 32-ე მუხლის, მე-4 პუნქტის, "ბ" ქვეპუნქტის თანახმად, რეგულირებულ გზაჯვარედინზე შუქნიშნის დამატებით სექციაში ყვითელ ან წითელ სიგნალთან ერთად ჩართული ისრის მიმართულებით მოძრაობისას მძღოლი გზას უთმობს შუქნიშნის ძირითად მწვანე სიგნალზე მოძრავ სატრანსპორტო საშუალებას. მოცემულ სიტუაციაში, გზაჯვარედინზე მარჯვნივ მოხვევისას თქვენ ვალდებული ხართ გზა დაუთმოთ ავტობუსს.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-8 პუნქტის თანახმად, ტრამვაისათვის სპეციალურად გამოყოფილ ზოლზე, აგრეთვე სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალებათა მოძრაობის რეგულირებისათვის გამოიყენება შუქნიშნები ერთი და იმავე ფერის სიგნალიზაციით, T ნიშნის მსგავსად განლაგებული მოყვითალო ფერის ოთხი მრგვალი სიგნალით. მოძრაობა ნებადართულია მხოლოდ მაშინ, როცა ერთდროულად ჩართულია ქვედა და ერთი ან რამდენიმე ზედა სიგნალი, რომელთა შორის მარცხენა - მარცხნივ, საშუალო - პირდაპირ, მარჯვენა კი მარჯვნოვ მოძრაობის უფლებას იძლევა. თუ მხოლოდ სამი ზედა სიგნალია ჩართული, მოძრაობა აკრძალულია. მოცემულ სიტუაციაში, შუქნიშნის ამ სიგნალზე ტრამვაის შეუძლია მოძრაობა გააგრძელოს პირდაპირდა მარჯვნივ.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-2 პუნქტის, "ა" ქვეპუნქტის თანახმად შუქნიშნის მწვანე სიგნალი რთავს მოძრაობის ნებას, ხოლო ამავე მუხლის მე-8 პუნქტის თანახმად, ტრამვაისათვის სპეციალურად გამოყოფილ ზოლზე, აგრეთვე სამარშრუტო სატრანსპორტო საშუალებათა მოძრაობის რეგულირებისათვის გამოიყენება შუქნიშნები ერთი და იმავე ფერის სიგნალით, T ნიშნის მსგავსად განლაგებული მოყვითალო ფერის ოთხი მრგვალი სიგნალით. მოძრაობა ნებადართულია მხოლოდ მაშინ, როცა ერთდროულად ჩართულია ქვედა და ერთი ან რამდენიმე ზედა სიგნალი, რომელთა შორის მარცხენა - მარცსნივ, საშუალო - პირდაპირ, მარჯვენა კი მარჯვნოვ მოძრაობის უფლებას იძლევა. თუ მხოლოდ სამი ზედა სიგნალია ჩართული, მოძრაობა აკრძალულია. მოცემულ სიტუაციაში T ნიშნის მსგავსი შუქნიშანი არეგულირებს მხოლოდ ტრამვაის მოძრაობას, ხოლო ძირითადი შუქნიშნის მწვანე სიგნალი მსუბუქ ავტომობილს ყველა მიმართულებით მოძრაობის ნებას რთავს.
საქართველოს კანონის "საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების შესახებ" (28.05.1999 წელი) მე-5 თავის, 25-ე მუხლის, მე-2 პუნქტის, "ა" ქვეპუნქტის თანახმად შუქნიშნის მწვანე სიგნალი - რთავს მოძრაობის ნებას. ამავე მუხლის მე-4 პუნქტის თანახმად შუქნიშნის ძირითად მწვანე სიგნალზე აღბეჭდილი შავი კონტურული ისარი (ისრები) მძღოლებს აწვდის ინფორმაციას შუქნიშნის დამატებითი სექციის არსებობის შესახებ, რომელიც მიუთითებს ძირითადი სიგნალისაგან გავსხვავებული მოძრაობის სხვა ნებადართულ მიმართულებებს. დამატებითი სექციის სიგნალი გამორთულია – აკრძალულია მოძრაობა ამ სექციით რეგულირებადი მიმართულებებით. მოცემულ სიტუაციაში მოძრაობა შეგიძლიათ გააგრძელოთ პირდაპირდა მარჯვნივ.
|
|
|